Bild: Paraden, ritad av Kod Arkitekter, foto Måns Berg

Nyhet -

Byggstenarna – Platsverkstan i Barkarbystaden

För det avslutande och sjunde avsnittet i Platsverkstans serie om Barkarbystaden har Maja Willén stämt träff med stadsträdgårdsmästare Kerstin Sköld och Åsa Kallstenius från Kod Arkitekter för att prata om hur visionen blir till stad, god livsmiljö och bostäder. Stora torgets stenplattor, Kyrkparkens förmåga att hantera 30-årsregn, kvarteret Paradens utformning och ögonnivåns betydelse för vår upplevelse av stadsrummet. Den här gången har samtalet letat sig ned till byggstenar, planlösningar, rotsystem och materialval.

Lyssna på avsnitt sju av Platsverkstan - Byggstenarna