Strukturplan över Barkarbystaden. Järfälla kommun.

Nyhet -

Visionerna - Platsverkstan i Barkarbystaden, avsnitt sex

Platsverkstans sjätte avsnitt dröjer sig envist kvar vid den snabbt framväxande Barkarbystaden. Den här gången handlar det om visionerna och visionärerna. Under ledning av Maja Willén samtalar Claes Thunblad, kommunstyrelsens ordförande, Anders Berg, stadsarkitekt, Toni Chmielewski, projektchef Barkarbystaden och Cecilia Lindahl, regionplanerare vid Stockholms läns landsting om visionen om staden. "Här finns det goda grannskapet, det ska vara en plats för utveckling, talang och lärande och en destination med variation - helt enkelt en härlig plats för boende, företag och besökare. En plats du alltid vill komma tillbaka till. En plats det sprakar om."

Lyssna på avsnitt sex - Visionerna