Köp din biljett på slojdfestival.se

Nyhet -

Trä, folk och verktyg - Slöjdfestivalen i Alby fortsätter

Förra årets succéfestival Trä, folk och verktyg kommer tillbaka till Alby i Subtopia den 15-16 september 2018. Det är Slöjd Stockholm och Subtopia som återigen är huvudarrangörer och innehållet erbjuder spännande prova-på, workshoppar, föreläsningar, demonstrationer och ett verktygsloppis. Programmet uppdateras kontinuerligt fram till dess att festivalen startar. I år har festivalen en egen webbplats där du bland annat kan köpa entrébiljetter: slojdfestival.se

Trä, folk och verktyg i Alby, söder om Stockholm, är mötesplatsen för dig av rätta virket. Här har du chansen att träffa inspirerande människor och lära dig nya saker, allt från att slipa och renovera verktyg till att känna igen olika träslag. Det spelar ingen roll om du är en nyfiken nybörjare eller en erfaren hantverkare, här finns något för alla!

Om du intresserad av att arbeta som funktionär och ta del av hur en festival arrangeras är du mycket välkommen att höra av dig! Gå in på slojdfestival.se/funktionar och anmäl dig, så kontaktar vi dig inför uppstarten.

Har du frågor om festivalen kontakta Mattias Broström, hemslöjdskonsulent inom hård slöjd. mattias.brostrom@stockholmslansmuseum.se, 076-526 94 73