Upptäck konsten, ett samarbete med några av länets kommuner. Foto: Stockholms läns museum

Nyhet -

Upptäck konsten - ny konstapp

Upptäck konsten är en konstapp som tagits fram i samarbete med några av Stockholms läns kommuner. Den främsta anledningen till appen är att det finns så mycket mer att veta om den offentliga konsten i länet. Det är ofta det inte finns så mycket fakta kring konsten på platsen. I bästa fall finns det en skylt som berättar vem som skapat verket och vad den har för titel. Nu går det att få veta mer om verket, processerna och konstnärerna bakom verket.

Appen är i dagsläget ett samarbete med sex av länets kommuner: Huddinge, Nacka, Solna, Täby, Värmdö och Upplands-Bro  Tanken är att fler kommuner ska delta i projektet vilket medför att fler verk succesivt fylls på.

“Med appen Upptäck konsten vill vi göra det enkelt och roligt att upptäcka den offentliga konsten i länet”, säger Rebecka Walan, intendent på Stockholms läns museum.

Appen är gratis och finns för iPhone och Android. Du laddar ner den i App Store eller Google Play.