Visa din selfie! Foto: Rana Ajalilee

Nyhet -

Samling pågår - Visa din selfie!

Vilken selfie är du? Träningsselfien, aktivistselfien, selfien i spegeln, hålla-mobilen-på-armslängds-avståndsselfien, smiley-selfien, kaninöron-selfien? Stockholms läns museum samlar foton som delats på sociala medier. Just nu söker vi med ljus och lykta efter selfies. Vill du ge din selfie evigt liv? Ladda upp den på www.samtidsbild.se eller genom appen med samma namn så finns den kvar i museets samlingar för alltid.

Fotografierna i museernas samlingar är idag en väsentlig del av vår historia och används ofta som källmaterial. För att samlingarna ska kunna berätta om oss alla måste de innehålla en mångfald av berättelser och perspektiv. Därför samlar vi både nya, digitala fotografier och äldre analoga fotografier. Nu startar vi insamlingen av Selfie som pågår till 19 sept.

Du kan antingen ladda upp bilden via vår app Samtidsbild eller gå till sidan www.samtidsbild.se